Hoe trek je de juiste mensen aan en hoe hou je talent aan boord?

Voordat mensen besluiten om te reageren op een vacature, willen ze meer weten over je organisatie. Waar staat het bedrijf voor, welke sfeer heerst er en welke mensen werken er? Alles om te achterhalen of ze zich thuis gaan voelen bij die organisatie.

Het is dus niet alleen belangrijk om je te onderscheiden op gebied van je producten of dienstverlening richting je klanten en opdrachtgevers, maar jezelf juist te onderscheiden als werkgever.

Met employer branding wordt bedoeld dat een organisatie als voorkeurswerkgever bij potentiële medewerkers in beeld komt. Het imago en de reputatie van de werkgever zijn daarbij leidend. Oftewel: het werkgeversmerk. Want hierop baseren mensen hun oordeel over organisaties en dat bepaalt weer of de werkgever aantrekkingskracht heeft op de arbeidsmarkt.

Employer Branding is een van de onderdelen van een goed recruitment instrument. Daarnaast kun je denken aan implementatie van een recruitmentsysteem, procesoptimalisatie, goede onboarding of de ontwikkeling van een werkenbij pagina etc.

Het team van Brainfish bestaat uit Recruitment en HR professionals, naast het werven van de juiste kandidaat, denken we graag mee over het opzetten of verbeteren van jouw recruitment afdeling.

Brainfish

M 06 – 23 50 87 72
hella@brainfish.nl