Introductie

Verantwoordelijke controller voor het nieuwe distributie centrum voor Europa.

Organisatie

Duurzaamheid, Internationale Key Speler en Overtuigend zijn enkele waarden voor deze mooie Zweedse multinational. Voor ASSA ABLOY Opening Solutions, gevestigd in Raamsdonksveer, werken momenteel circa 150 medewerkers. Ze streven er naar om de komende jaren een meer autonome positie in de markt te verkrijgen en dat is reden voor het openen van een Europees Distributie Centrum (EDC) in Nederland begin 2022. Vanuit dit distributie centrum worden verschillende ASSA ABLOY vestigingen in Europa bevoorraad voor met name de doe-het-zelf markt. Tegelijkertijd gaat er een B2C webshop voor deze artikelen live en is de ambitie groei en uitrol naar alle entiteiten in Europa.

Als initiatiefrijke en communicatieve EDC controller, kun je een belangrijke bijdrage leveren aan deze ontwikkeling. Je komt het beste tot je recht in een internationale werkomgeving die in beweging is, waarin je proactief mee denkt en schakelt met de business. Je bent gedreven, hebt naast finance, interesse in supply chain, de business en wil jezelf blijvend ontwikkelen. Je hebt een sterke persoonlijkheid, bent positief kritisch, staat stevig in je schoenen, je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden in Nederlands en Engels en noemt de dingen bij de naam. Als sparringpartner van het internationaal management en directie kun je direct impact maken.

Functie

Deze nieuwe rol is een mooie combinatie van financial control en business control, met de nadruk op het laatste. Neerzetten en verbeteren van de financiële processen rondom het nieuwe distributie centrum voor Europa, monitoren van de KPI’s en het laten groeien van de business is het doel van deze rol. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de P&L en rapporteert aan de financieel directeur van de Benelux Regio gevestigd in Raamsdonksveer.

Hieronder een kleine greep uit de werkzaamheden;

  • Eindverantwoordelijk voor de gehele financiële administratie van het nieuwe EDC
  • Businesspartner voor alle betrokken entiteiten in Europa.
  • Analyseren van en bijsturen op de financiële prestaties van het EDC en Trading Unit.
  • Leidinggevende van het financiële team. (nu nog bestaande uit 1 fte)
  • Meedenken over verdere professionalisering en verbetering van de financiële en administratieve processen rond het nieuwe warehouse.
  • Onderdeel van het key-user team voor AX2012- ERP systeem (Axapta) ten behoeve van het optimaliseren van alle internationale handelsactiviteiten die via het EDC plaatsvinden.
  • Periodieke herwaardering van kostprijzen en berekenen van de juiste transfer pricing.
  • Maandelijks opstellen van management informatie en het analyseren van afwijkingen.
  • Mede opstellen en ondersteuning bieden bij het opstellen van het jaarbudget en forecast.
  • Monitoren KPI’s.
  • Vervaardigen diverse adhoc rapportages, zoals margeanalyses.

Functie-eisen

Om succesvol te zijn in deze uitdagende brede rol, ben jij een gedreven ondernemende zelfstarter, praktisch en met een afgeronde financiële HBO of WO-opleiding en circa 4 jaar ervaring in een soortgelijke rol bij voorkeur binnen een internationale supply chain omgeving. Als business partner ben je in staat overzicht te houden, ben je organisatie-sensitief en kun je omgaan met strakke deadlines vanuit het hoofdkantoor in Stockholm. Je bent mensgericht, hebt een positieve kijk op de wereld en durft het management te challengen en motiveert de mensen naar een hoger niveau. Enige kennis van internationale factuurstromen en BTW is een grote pre. Ruime ervaring met ERP software en Power BI.

Aanbod

  • Een uitdagende brede verantwoordelijk rol binnen een nieuw onderdeel van deze organisatie. Jouw eigen toko.
  • Veel vrijheid en zelfstandigheid om je rol vorm te geven en mee te denken over de ontwikkeling van de organisatie.
  • Door het internationale karakter veel doorgroeimogelijkheden.
  • Een vast salaris, afhankelijk van je leeftijd en ervaring binnen de schaal van 60K tot 65K euro bruto op jaarbasis.

Sollicitatie

Enthousiast geworden?

 

Stuur dan je cv en korte motivatie voor 3 december 2021 naar Hella@Brainfish.nl

De werving voor deze rol is exclusief uitbesteed aan Brainfish, direct reageren heeft geen toegevoegde waarde.

 

 

 

Solliciteren