Introductie
Brede verantwoordelijke rol met veel mogelijkheden tot meedenken en ontwikkeling.
Organisatie
Innovatief, pragmatisch en duurzaam zijn enkele voelbare waarden binnen Staad. Een bedrijf met een eigen kijk op verantwoord ondernemen en koploper op het gebied van elektrische grondverzetmachines. Belangrijke pijlers zijn de ontwikkeling van nieuwe producten, doorontwikkeling bestaande producten alsmede de ontwikkeling van laadoplossingen en energieopslagsystemen. Dit naast de opschaling van de productiecapaciteit om aan toenemende vraag uit de markt te kunnen blijven voldoen. Het kantoor van Staad is gevestigd in Veghel en maakt onderdeel uit van de moedermaatschappij Ploegam gevestigd in Oss.
Deze mooie ambitieuze club streeft naar groei en daar kun jij als financieel controller een belangrijke bijdrage aan leveren. Jij komt het beste tot je recht in een dynamische werkomgeving, waarin je snel moet schakelen en je kritisch mee mag denken over de verdere professionalisering en groei van de organisatie. In deze rol word je verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie van 3 bv’s, het aansturen van het financiële team en geef je gevraagd en ongevraagd advies aan directie en management. Doordat je met verschillende verdienmodellen in aanraking komt, zoals het ombouwen, onderhouden, innoveren en verhuren van grondverzetmachines, wordt je analytisch vermogen flink op de proef gesteld.
Functie
In deze rol krijg je ondersteuning van 3 financieel medewerkers, werk je nauw samen met de business controller van Staad en rapporteer je aan de financieel directeur. Ook al ligt de focus op Staad, in deze rol maak je ook onderdeel uit van het financieel team van Ploegam en voor ondersteuning en vragen kun je altijd bij hen terecht.
Hieronder een kleine greep uit de werkzaamheden;
- Verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie van Staad.
- Meewerkend voorman/vrouw en leidinggeven aan 3 financieel medewerkers.
- Verzorgen van de periodieke afsluitingen en analyseren van periodieke financiële rapportages.
- Opstellen van balansen, winst en verliesrekeningen en jaarrekening (3 bv’s en een geconsolideerde jaarrekening)
- Verzorgen van BTW, ICP en CBS aangiftes,
- Bijdragen aan de planning en control cyclus.
- Sturing op liquiditeiten in een groeiend bedrijf (met behulp van het cashplan) • Adviesrol richting MT en Directie.
- Meedenken over verdere professionalisering en automatisering van de processen.
- Verder optimaliseren van de managementinformatie.
Functie-eisen
Om succesvol te zijn in deze uitdagende brede rol, zoeken wij een proactieve zelfsturende persoonlijkheid met minimaal een afgeronde financiële HBO opleiding, die circa 4 jaar ervaring heeft in een soortgelijke rol bij voorkeur binnen een vergelijkbare branche. Je hebt de ambitie om jezelf verder te ontwikkelen en wil graag het verhaal achter de cijfers kennen. Je bent handson en vindt het geen probleem om af en toe zelf administratieve taken op te pakken. Affiniteit met techniek en ervaring met PowerAll, Afas, Excel, Power BI is een sterke pre. Je bent communicatief sterk, kunt snel schakelen, in balans en ambitieus.
Aanbod
Wat heeft Staad jou te bieden?
- Een uitdagende brede rol binnen een ambitieuze en groeiende organisatie, waarin de mens centraal staat. Er werken momenteel circa 85 medewerkers bij Staad en het is snel groeiend.
- Veel vrijheid en ruimte om jezelf te ontwikkelen en mee te groeien met het bedrijf.
- Tevens veel ruimte om mee te denken over de verdere professionalisering van de organisatie.
- Afhankelijk van je kennis en ervaring zal het salaris liggen in de schaal van 4.000 tot 4.500 euro bruto op basis van 4 weken.
- 39 vakantiedagen
Sollicitatie
Enthousiast geworden?
Stuur dan je cv en korte motivatie naar Hella@Brainfish.nl
De werving voor deze rol is exclusief uitbesteed aan Brainfish, direct reageren heeft geen toegevoegde waarde.